środa, 2 marca 2016

J.Lynn "Zaczekaj na mnie" "Zaufaj mi"


Tytuł: Zaczekaj na mnie 
i Zaufaj mi (w wersji Camerona)
Autor: J. Lynn
Data wydania: 2013
Cykl: Czekam na ciebie (tom 1)
Wydawnictwo: Amber
Liczba stron: Zaczekaj na mnie-381
Zaufaj mi- 280
Ocena:  7/10

Zaczekaj na mnie.

 "Zaczekaj na mnie bawi, wzrusza, daje nadzieję- to historia o miłości, o bólu, o tym jak po największej burzy przychodzi czas na słońce. To współczesna romantyczna "bajka dla dorosłych" na miarę XXI wieku." ~ Aleksandra Szwed

Co mówi okładka?

Dziewiętnastoletnia Avery Morgansten ma nadzieję, że po wyjeździe do college'u ucieknie od tragedii sprzed pięciu lat, która odmieniła jej życie. Szuka spokoju i zapomnienia. Nie chce zwracać na siebie uwagi, chce się uczyć. Nie wyobraża sobie miłości.
Ale Cameron, chodzący ideał, metr dziewięćdziesiąt o elektryzujących błękitnych oczach, budzi w niej uczucia, z których, jak myślała, na zawsze ją obrabowano. Których najbardziej się boi...
W pewnym momencie przeszłość powraca. Zaczynają się maile i telefony z pogróżkami.

Moje uwagi dotyczące książki: Jest ciekawa, pisana lekkim językiem, nowoczesnym, przez co bardzo szybko się ją czyta. Doskonale opisuje uczucia młodych ludzi w aktualny sposób. Nie nudzi, ma wplecione zabawne elementy i komentarze. Minusem jak dla mnie jest to, że w książce opisane są wielokrotnie intymne relacje między głównymi bohaterami, co w takiej ilości np. mnie zaczynało irytować. Nie podobał mi się również sposób w jaki zostały przedstawione (zwłaszcza w drugiej części). Gdyby nie ten deficyt książkę oceniłabym znacznie wyżej. 
Nie będę wam spoilerować opowieści,więc jeśli komuś nie przeszkadzają zanadto te elementy książki o których pisałam wyżej, to gorąco polecam! Ciekawa historia, która zwłaszcza w tych czasach mogła się przydarzyć każdej dziewczynie, w tym wpleciony wątek miłosny, który ubarwia całą opowieść.

Książka stawia współczesne dziewczyny w dobrym świetle, pokazuje główną bohaterkę jako osobę mądrą, zabawną i (po pewnym czasie i zdarzeniach) pewną siebie i swoich racji. W pewnym sensie daje przykład, żeby bronić swojego zdania i działać słusznie, bo niesie to za sobą konsekwencje na przyszłość.




Zaufaj mi
Co mówi okładka?

Opowieść Camerona. 
Cameron Hamilton to ideał mężczyzny i marzenie wszystkich dziewczyn. Lecz pierwszego dnia w college'u spotyka tę jedyną.
Na Avery Morgensten nie działa urok błękitnych oczu Camerona. Czegoś panicznie się boi, o czymś chce zapomnieć. Czy dlatego go odpycha?
Ale Cameron nie pozwoli jej odejść. Musi przekonać Avery, że jest warta miłości. Że sama potrafi kochać.
Oczami chłopaka cała sytuacja wygląda nieco inaczej, dzięki tej książce, możemy zrozumieć lepiej obie strony. Pokazuje, jak chłopak potrafi zmienić się i przewrócić świat do góry nogami dla tej jedynej. 

Uwagi dotyczące książki: Warto przeczytać po pierwszej części. Pokazuje tą samą historie oczami chłopaka, co naprawdę potrafi zaskoczyć czytelnika. Podobnie jak pierwsza część, jeśli chodzi o styl pisania. Rozśmiesza i bawi. 
W obu książkach akcja zaczyna się niemal od pierwszych stron, przez co nie dłuży się jej czytanie.

Ps. Dzieciom poniżej 12 lat nie polecam ;P 
Kamila ;)


2 komentarze:

  1. Jakoś specjalnie mnie do tych książek nie ciągnęło. Ponieważ sceny erotyczne w nadmiarze jakoś do mnie nie przemawiają i spojrzenia na tę samą sprawę z dwóch stron (dziewczyny i chłopaka) też nie - dodatkowo dzięki Twojej recenzji odpuszczę sobie te pozycje. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też nie jestem zwolenniczką tego typu powieści, jednak trzeba się zgodzić, że historia sama w sobie jest ciekawa. Moim zdaniem, powieść psują właśnie te elementy intymnych relacji głównych bohaterów ;)

      Usuń