czwartek, 23 czerwca 2016

10 CIEKAWOSTEK O KSIĄŻKACH (część 1)

Hej!
    Zbliżają się w końcu upragnione wakacje. Wiele osób już teraz zaczyna odpoczywać i korzystać z pięknej pogody. Tak więc i ja postawiłam dzisiaj na "lżejszy" temat odnośnie CIEKAWOSTEK O KSIĄŻKACH ;)
Otóż wpadłam na pomysł, aby zaskoczyć Was jak być może wiele rzeczy nie wiecie o książkach. Muszę przyznać, że przygotowując się do tego wpisu świetnie się bawiłam i naprawdę wiele rzeczy szczerze mnie zaskoczyło. Z pewnością temat książek jest obszernym i wartym rozmowy tematem.
   Jesteście gotowi na porcję zaskakujących faktów o książkach?
Tak więc zapraszam! :)



1.Najstarsza "książka", czyli papirusowy zwój powstał w XXX w. p.n.e.

2. Jedna, drukowana w średniowieczu książka kosztowała tyle, że z powodzeniem można było kupić za nią kilka wsi. (Żyjąc w średniowieczu mogłabym za moje książki wykupić Polskę. Musiałabym jednak nie być do nich przywiązana :D)

3. Pomysłodawcą książki był Juliusz Cezar, To on wpadł na pomysł, żeby zamiast zwijać papirus, składać go na dwie części,

4. Najmniejsza, wydana na świecie książka to "Stary król Cole". Jej wielkość to 1mm x1mm, a nakład wynosił 85 egzemplarzy.

5. Największa zaś książka mierzy 2,74 x 3,08m i waży 252,6kg. Wydano ją w Denver w 1976 roku.

6. Najdroższa książka świata to "The Birds of America" (Ptaki Ameryki) autorstwa Johna Jamesa Audubona. Sprzedano ją za 8 802 500 dolarów,

7. Najdroższa polska książka to "O obrotach sfer niebieskich" Mikołaja Kopernika z 1566 roku. Jej drugie wydanie kosztowało 103 tys. złotych.

8.Najdłuższa książka świata to chiński słownik "Tu-sza-czi-czeng". Ma 5020 tomów po 170 stron.

9. Może niektórym wiadome jest, że największy sukces sprzedaży ze wszystkich książek na świecie ma Biblia. W samych tylko latach 1815-1975 sprzedano 2 miliardy 500 milionów egzemplarzy.

10. Istnieje książka zapachowa! Jest nią japońska książka kucharska. Aby poczuć zapach danej potrawy, wystarczy potrzeć dłonią konkretną potrawę.

                                                                                                                                Kamila

6 komentarzy:

  1. Tak myślałam, że ja książka zapachowa, to z pewnością japońska :) Świetne ciekawostki :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ale ciekawe fakty, z chęcią poznałabym ich jeszcze więcej! Szczególnie chciałabym poznać tę "książkę zapachową", jestem ciekawa, jak by to wszystko działało :)
    Zapraszam do mnie na post tematyczny o schematach w książkach!
    PS. Obserwuję^^

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W przygotowaniu już kolejna garść faktów! ;)
      Osobiście również bardzo ciekawa jestem "książki zapachowej", myślę, że chyba każdemu spodobałaby się :)
      Z pewnością zajrzę na Twój blog.
      Pozdrawiam serdecznie!

      Usuń
  3. Chętnie poczytam więcej o książkach, które wymieniłaś. szczególnie interesuje mnie najdłuższa książka na świecie. Jej tytuł jakoś nic mi nie mówi :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za świetny pomysł na kolejny post! ;)
      Bardzo chętnie napiszę na temat najdłuższej książki na świecie, lub którejś innej wymienionej w poście, z racji, że mnie samą ona interesuje!
      Pozdrawiam!

      Usuń