środa, 30 września 2015

Dlaczego warto czytać lektury?

Witajcie!

        Lektury nie od dziś są jedną z licznych zmor uczniów. U niektórych jest to spowodowane niechęcią do książek, krótkim czasem na przeczytanie jej, lub niekiedy niezrozumiałym dla młodzieży językiem. W tym wpisie skupię się dlaczego warto je czytać.
        Po pierwsze dostarczają nam wielu informacji. Czasami bardziej użytecznych, a czasami mniej. Dzięki Kłapouchemu dowiedziałam się kto to jest pesymista, a Kubuś uświadomił mnie jak rozpoznać głód. :)

 "– A ty jak się masz? – spytał Puchatek.
– Nie bardzo się mam – odpowiedział Kłapouchy. – Już nie pamiętam czasów, żebym jakoś się miał."

 " W parę godzin później, gdy noc zbierała się do odejścia, Puchatek obudził się nagle z uczuciem dziwnego przygnębienia. To uczucie dziwnego przygnębienia miewał już nieraz i wiedział, co ono oznacza. Był głodny."





        Po drugie lektury pomagają w zrozumieniu niektórych ludzkich zachowań. Przestrzegają nas również przed pewnymi sposobami postępowania, dzięki czemu mamy szansę uniknąć nieprzyjemnych sytuacji. Przykładem może być książka "Oskar i Pani Róża", która pokazuje jak ludzkie życie jest krótkie i kruche.
        Po trzecie dostarcza nam rozrywki. Nie twierdzę, że każda lektura będzie zabawna lub ciekawa, lecz na pewno, każda z nich posiada swoje plusy. Gusta są różne i nie znajdziemy książki, która by się wszystkim spodobała. 
       Mam nadzieję, że chociaż troszkę przekonałam was do lektur i zmotywowałam do czytania

Pozdrawiam Paulina :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz